12 tipp a tökéletesen működő immunrendszerhez
Így legyél szuperegészséges ősszel!

Most, hogy már közeledik a hideg és a rosszabb idő, hoztam néhány tippet, amivel az őszi nátha és egyéb betegségek nélkül megúszhatod a következő időszakot! A nyár után hirtelen mindenki őrült hajtásba kezd, elkezdődik a suli és komolyodik a munka is, így az immunrendszer dupla erősítése most igazán fontos lesz. Nézzük is a listát!

simon-matzinger-qa2tshwgh84-unsplash.jpg

1. C-vitamin

A C-vitamin sokszínű problémákra nyújt megoldást. Érdemes mindennap 500-1000 mg mennyiséget fogyasztani belőle. Kiemelkedően jó a fáradtságérzetre, fertőzések megelőzésére, gyulladások csökkentésére.

2. Áfonyák

Az áfonyafélék pozitív hatásai rendkívüliek. Jó hatással van a szemünkre, a szívünkre, a vérünkre, a daganatos betegségek ellen is kerültek már pozitív hírek a nagyvilágba. Támogatja a keringést, védi a bőrt, lassítja az öregedést. Érdemes mindennap fogyasztani belőle valamilyen formában. 

regina-barker--h0squosvzg-unsplash.jpg

3. Spirulina

Szuperétel, amit kapszula, vagy por formájában érdemes bevinni a szervezetbe. Megtalálható benne a B12 vitamin, mely a vérre és az idegrendszerre van jó hatással. Az anyagcserére, az emésztésre is jó hatást gyakorol, valamint sejtgyógyítóként is ismeretes.

4. Echinacea

 Azaz a kasvirág, hatékonyan serkenti az immunrendszert. Csepp formában, bioboltokban lehet beszerezni.

5. Kamillás-gyömbéres tea

A különböző gyógyteák mind sokat segítenek a hideg és nyirkos időkben. Kiemelném a kamillás-gyömbéres teát, ami amellett, hogy isteni finom, gyulladáscsökkentő hatásairól is ismeretes. 

miti-dftvglcpwjy-unsplash.jpg

6. Gyömbér

Mint az előzőekben olvashattad a gyömbér gyulladáscsökkentő. Reggeli előtt készíts egy 'shot'-t ;), vagyis egy felest: 1 citrom levéből, 1 evőkanál almapüréből és 2 kis kocka gyömbérből, hogy jól induljon a nap! Csak össze kell turmixolnod. Finom, gyulladáscsökkentő és kiváló napindító.

7. Fokhagyma

Ha azt érzem, hogy közeledik valamilyen betegség, az első dolgom, hogy a hűtőhöz rohanok és egy gerezd fokhagymát megeszem, ha már aznap nem megyek sehova. Ahogy lenyeled, rögtön érezheted azt a fertőtlenítő, maró hatást, ami később megöli a baktériumokat. Ha nyersen, egyben soknak érzed, kend egy pirítósra, vagy készíts belőle teafőzetet.

8. Minden étkezéshez zöldség

A tányérod fele mindig legyen telepakolva zöldségekkel, leginkább idényzöldségekkel. Bélpucoló hatások van, gyulladáscsökkentőek és eltelítenek, így megakadályozzák azt, hogy rossz minőségű,  szervezetre károsabb hatású élelmiszereket vigyél be és kívánj meg. Amiket ebben az évszakban érdemes fogyasztani: brokkoli, fokhagyma, gyömbér, karfiol, kelbimbó, mustármag, petrezselyem, vöröskáposzta, zöldbab.

hermes-rivera-ozble_eg1mg-unsplash.jpg

9. Kardió

A kardiómozgás pozitív hatással van az emberi szervezetre, immunerősítő hatása is van ezáltal. Ellenállóbbá és erősebbé tesz, így könnyebben harcolsz meg a levegőben megjelenő vírusokkal, baktériumokkal. Válassz olyan mozgásformát, ami testhezálló, amit szeretsz: pl. gyaloglás, biciklizés, úszás, futás, stb... 

10. Folyadékbevitel

A megfelelő folyadékbevitelre a hidegebb időkben is oda kell figyelni, nem csak a kánikulában. "A víz fontos szerepet játszik szervezetünk működésében, biztosítja a vérkeringést, befolyásolja a vér összetételét; szabályozza a vérnyomást; lehetővé teszi a tápanyagok, a salakanyagok és a gázok oldását, szállítását." Valamint több vízben oldódó vitamin is van, ezért is létfontosságú.

11. Vitaminok

Vitaminokra szüksége van a szervezetnek, napi szinten. Ezek nélkül a tápanyagok nélkül nem tudunk jól teljesíteni, ráadásul különböző betegségek is felléphetnek a hiányuk miatt. Néhány kiemelendő: c-vitamin, b-vitaminok, h-vitamin, a-vitamin, d-vitamin. 

matthew-henry-2ts5hna67k8-unsplash.jpg

12. Minőségi alvás

Az alvás regenerál, energizál, épp ezért nagyon fontos ahhoz, hogy tökéletesen működjön a szervezetünk. A minőségi alvást nem szabad elhanyagolni, vagy feladni, rengetegféleképpen tudunk javítani az alváson, ha nem kielégítő. Ételekkel is tudunk javítani, pl., ha figyelünk a megfelelő zsír- és fehérjebevitelre alvás előtt. Léteznek alvást segítő kiegészítők, mint pl.: magnézium, kálium, L-teanin tartalmú táplálékkiegészítők, amik segítenek a pihentető alvásban. 

Ha ezen a 12 ponton végigmegyünk és észben tartjuk, akkor közelebb kerülünk ahhoz, hogy a hideg időszakot energikusan, egészségesen vészelhessük át. 

Remélem sikerült hasznos információkkal ellátnom! :) Ha igen és tetszett a posztom, kövess az instagramon még több tartalomért, receptek, edzés, fitness és egészség témakörökben.

Az instagram oldalam: andi.pagonyi

 

A bejegyzés trackback címe:

https://andreapagonyi.blog.hu/api/trackback/id/tr915039676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.